fredag 24. april 2020

En ånd som gjør motløs


En Ånd som gjør motløs





2 Tim 1,7
For Gud ga oss ikke en ånd som gjør motløs.

Bibelen sier at frykt eller motløshet er "ånd".

Denne ånden har en tanke som tenker og en stemme som snakker, og hvis du tillater den å gjøre det, vil den kontrollere deg.

Hvis du i dag kjemper mot en "ånd som gjør motløs," be denne bønnen:

"Herre, ditt ord sier at når jeg søker ditt ansikt, vil du høre meg og utfri meg fra all frykt.
Salme 34,4
Så jeg kaster hver engstelig tanke som kommer opp mot det jeg vet om deg og din makt.
2 kor 10,5
Jeg står på løftet om at du aldri vil forlate meg eller svikte meg.
Heb 13,5
Jeg hviler i sannheten om at ingenting er for vanskelig for deg.
Jer 32,17
Jeg fryder meg i vissheten om at du allerede har gitt dine engler ansvaret for å beskytte meg og bevare meg på alle mine veier.
Salme 91,11
Jeg står djevelen imot og han skal fly fra meg
Jak 4,7
Jeg går mot en ånd av motløshet, og befaler den å flykte i Jesu navn.
2 Tim 1,7
Derfor vil jeg ikke la hjertet bli grepet av angst og motløshet.
Joh 14,27

Det ber jeg om, i Jesu navn. Amen.

I stedet for å fokusere på problemet, fokuser på problemløseren: Gud!

Det er ikke sikkert det vil løse vanskelighetene dine med en gang, men det vil gi deg fred mens du venter på at Gud arbeider.

Jesaja sa:
Jesaja 26,3
Du gir varig fred til dem som har et stødig sinn for de stoler på deg.

Legg merke til de som stoler på deg.
Når du går gjennom denne dagen mens du stoler på Gud, vil du ha perfekt og konstant fred.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar