lørdag 27. august 2022



Hva vanner du livet med?

Av Daniel Nervik

 

En liten tur på fjellet i dag

I et ellers ganske så tørt og livløst landskap dukka denne frodige busken opp. Ett vannrør lekker rett ved siden av.

Tenkte på at det du vanner og gir næring det får vekst. Selv i de vanskeligste vekstvilkår, kan det vokse frem overflod av liv

Hva er det du vanner i ditt liv?

Jeg ønsker å vanne og gi næring til det gode i livet.

1. Gud 

2. Kone, barn og familie 

3. Menigheten

4. Tjenesten 

«Dere er allerede rene, siden dere har tatt til dere de ordene Jeg har talt til dere. Bli i Meg, så skal Jeg bli i dere. Jeg er treet, og dere er grenene. Slik som en gren ikke kan bære frukt av seg selv, uten at den blir i vintreet, slik kan heller ikke dere bære frukt, uten at dere blir i Meg. Den som blir i Meg og Jeg i ham, bærer mye frukt. For uten Meg kan dere ikke gjøre noe som helst.»

Johannes’ evangelium 15:3-5


 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar